Manila

23 mei 2017 - Manila, Filipijnen

Zo, we zijn aangekomen in Manila. We hebben 11 uur gevlogen naar Taipei, waar we het vliegtuig uit moesten. Niet met alle bagage gelukkig. Alleen om te kunnen tanken en het vliegtuig schoon te maken. 1,5 uur later het vliegtuig weer in en nog 1,5 uur door naar Manila...

Bij het aanvliegen zien we al wat een enorme stad het is. 12 miljoen inwoners incl. de buitenwijken. Wij hadden vooraf al verzonnen dat dit niet ons ding is, maar werd bevestigd. Op de luchthaven ben je nog niet buiten of je wordt onthaald als Beyonce en Jay-Z. Niet voor een handtekening natuurlijk, maar mannetjes die je de taxirit willen aansmeren. Het is er zo druk dat je we hier graag snel weg willen zijn. Dus bij 1 keer knikken liep het mannetje met Jeff zijn rugzak op zijn rug en moesten wij er achteraan rennen. Natuurlijk gelijk genaaid voor een dubbel tarief. Maar dat nemen we op de koop toe. Dan de rit naar het hotel. 12 miljoen mensen, maar ook net zoveel auto's en brommers en spitsuur. Vreselijk. Bumper kleven 2.0. We zijn levend aangekomen....dat dan weer wel. Hotel is netjes en schoon. Alleen ligt het midden in een wijk waar nog nooit een toerist is geweest. We worden aangestaard  (grote, witte mensen), dus besluiten een paar biertjes te halen en een zak chips. Ff koud douchen en lekker slapen.

Morgen vliegen we naar PuertoPrincesa en zal ons uitzicht heel anders zijn dan de gore, grote, stinkende stad die Manila heet.

1. Peef:
    23 mei 2017
    Wat heerlijk om te lezen, ik hoor het je gewoon vertellen hoor! We wensen jullie een hele gave tijd toe met heel veel mooie ervaringen. En we kijken natuurlijk weer uit naar het volgende avontuur, goeie reis en gedraag jullie he....geen beelden op journaal enzo :)
    Groetjes!!
  2. Erik Geluk:
    24 mei 2017
    Ben benieuwd naar het volgende gedeelte!!!
    Veel plezier.
  3. Roald:
    24 mei 2017
    Veel plezier in Palawan en El Nido! :).
  4. Monique:
    24 mei 2017
    Wat fijn dat alles goed is gegaan en ja dat is ff heel wat anders die mensen en allemaal aan je willen verdienen maar joh straks lekker in PuertoPrincesa dat zal zeker heel anders zijn! Genietse lekker en goeie vlucht vandaag! kusss