Laatste dag Filipijnen

13 juni 2017 - Manila, Filipijnen

En ja....dan is hij toch ineens aangebroken. Onze laatste dag op de Filipijnen!! Als we terug gaan denken, zijn we echt al heel lang weg en hebben we echt heel veel gedaan, maar vinden het toch wel een beetje snel gegaan... Wel is het tijd om naar huis te gaan.... We pakken de tassen in en ontbijten in het hotel. We hebben tot 5 uur de tijd te vullen, dus laten de bagage in het hotel staan en gaan nog even de stad in. Ehm....waarheen?

Jeff is het horloge nog niet vergeten en wil dus eigenlijk nog een poging wagen om het te vinden. Ok dan...ik ben niet vies van winkelen, dus offer mij wel op... We zijn dan ook 1 van de eersten in het winkelcentrum en het valt direct op dat het veel rustiger is dan de dag ervoor. Gisteren waren de mensen in Manila natuurlijk vrij, dus liepen ook allemaal te winkelen, maar vandaag zijn ze weer aan het werk en lopen er dus veeeeel minder mensen. Dat maakt het zoeken al een stuk makkelijker. We vinden uiteindelijk niet hetzelfde kraampje, maar wel een kraampje die hetzelfde horloge verkoopt. We onderhandelen over de prijs, maar komen al snel tot de conclusie dat er een minimum prijs is en ze hier echt niet onder gaan zitten. We lopen nog een rondje om erover na te denken en Jeff besluit om het toch te doen. Het is een mooie klok en werkelijk niet van echt te onderscheiden, dus uiteindelijk een goede deal. Zo ook voor de zonnebrillen, tassen, portomonnees en slippers die we kopen :-). Zoals ik al zei....ik ben er niet vies van en hebben niet alleen tijd te vullen, maar ook een portomonnee met pesos te legen voordat we vertrekken. Dus lopen nog wat uurtjes in het winkelcentrum, vertrekken dan nog naar een terras. Drinken hier nog de laatste ijskoude biertjes.

Daarna halen we de bagage op in het hotel, verdelen alle aankopen over de tassen en nemen een taxi naar het vliegveld. Ons voorbereiden op een reis van 16 uur. 2 uur naar Taipei te Taiwan, een uurtje wachten daar en dan nog 13 uur vliegen naar Amsterdam. Pfff....lange zit. Maar het wat het allemaal dubbel en dwars waard. Wat hebben wij een fantastische vakantie gehad. Veel gezien, veel gedaan, veel genoten, veel nieuwe ervaringen rijker en mooie herinneringen die toegevoegd kunnen worden!!!! Die hebben we en niet meer af te nemen!!!!!!!

1. Monique:
    14 juni 2017
    Goh wat is het snel gegaan maar wat heb ik genoten van jullie verhalen heerlijjk!!!
    Wens jullie een hele goede terug reis en tot snel in Nederland weer. kusss
  2. Pa en Ma:
    15 juni 2017
    Blij dat jullie weer veilig thuis zijn. Jullie hebben veel avonturen beleefd en een fantastische vakantie gehad...Ervaring rijker in jullie leven, die ze jullie inderdaad niet meer af kunnen nemen!!!
  3. Roel en joke:
    Happy landing
    Veel plezier met jullie aankopen
  4. Peef:
    15 juni 2017
    Jemig wat een verhalen weer! Liep wat achter maar weer bij. Jammer dat het er weer opzit...... zal de verhalen missen haha.
  5. Robin van der Linden:
    16 juni 2017
    Wat gaaf om te lezen allemaal ;scheelt op het werk weer een vraag "hoe was het?" en een hoop uitleg.
    super leuk geschreven ook!
  6. Linda en Jan:
    20 juni 2017
    Wij weten genoeg alsof we erbij waren,grandioos geschreven hebben wel Borocay en nog wat plaatsjes bezocht maar jullie reis was een groot avontuur bedankt voor het meegenieten