Van Oslob naar Boracay

7 juni 2017 - Boracay, Filipijnen

Vandaag reizen we naar onze laatste bestemming. Tenminste, daarna moeten we nog terug naar Manilla, maar onze laatste vakantie bestemming en dat is precies wat we daar gaan doen....vakantie vieren. We staan vroeg op, want we hebben een vlucht te halen. Omdat er zo weinig vervoer is hier...zoals eerder gemeld bij onze zoektocht naar geld...besluiten we met de bus te gaan. Het zijn grote bussen, met airco, dus goed te doen. De bus stopt nu wel in 1 keer gelukkig. We zitten prima en betalen maar 7 euro met z'n 2-en voor een tocht van 4 uur. Er is ook nog Wi-Fi in de bus, dus kan ik gelijk even de achterstand van de reislog bijwerken :-).

De tocht duurt ietsje langer. 4,5 uur doen we er over. Valt ons nog mee. Kwam ook nog omdat het in Ceby-City megadruk is met verkeer. We stappen uit de bus en stappen direct in ons volgende vervoersmiddel. Een taxi naar de luchthaven. Ook hier hebben we weer last van het verkeer. De chauffeur neemt alle achteraf straatjes, dus zien nog wat van de stad. We zien ook wijken waar de mensen echt in hutten wonen. Het is echt een arm land. Dat kun je hier goed zien. Mensen hebben echt niets.

Op de luchthaven aangekomen, checken we in, eten wat en vliegen om 13.15 op weg naar Caticlan. Vlucht moet 50 minuten duren, maar staan na 35 minuten alweer op de grond. Dat is nog eens snelreizen. In het vliegtuig kunnen we vervoer regelen voor als we aan komen in Caticlan. We landen namelijk op het vaste land en moeten dan nog naar het eiland. Het is een all-in prijs en worden dan bij het hotel afgezet, dus goede deal. Vanuit het vliegtuig moeten we gelijk een bus in. Dan gebeurd er echt iets heel geks. We rijden met de bus het vliegveld af en rijden het stadje in...?!?! ehm moeten we niet eerst naar een terminal ofzo? Nou zal wel goed zijn.... Klopt ook, na 10-15 minuten rijden komen we inderdaad aan de andere kant van het vliegveld uit en daar zit de terminal. Blijkbaar zijn ze bij aanleg van het vliegveld vergeten een busbaan naar de terminal te maken.... We pakken de tassen op en vanaf daar naar het loketje. Ticket halen die we in vliegtuig hebben gekocht. Dan weer in een busje. Die brengt ons naar de terminal van de boot. Ook al hebben we een ticket, we moeten weer van loketje naar loketje en vervolgens wachten op de boot. Als deze aankomt stappen we aan boord en na 10 minuten varen komen we aan op Boracay. Daar moeten we weer in een busje...het lijkt hier wel een soort van fabriek. Mensen staan rijen dik te wachten om naar hun hotel te komen en we worden per hotel verdeeld. Met veel te veel mensen in een busje gepropt...koffers en tassen op het dak...we lijken wel slachtvee op dat moment. Vergeet niet dat het hier nog steeds 40 graden is. Het wordt hier overigens nooit kouder dan 30 graden. Of het nou nacht is, het regent...het is hier altijd warm.

Maar goed na 10 minuten zijn we in het hotel en kunnen gelijk inchecken. Net hotel, met een zwembad, dus gooien de tassen in de kamer, trekken hier een zwembroek en bikini uit en duiken gelijk het zwembad in. Daar hangen we ff...en drinken 2 happy hour icebuckets met bier leeg. Dorstig van die lange reis.

Vervolgens douchen we en gaan het stadje in. Eens kijken wat hier allemaal te beleven is op Party Island. Nou dat zien we al snel.....een heleboel....We lopen naar de weg die direct langs het strand loopt en deze is gevuld met alleen maar bars, restaurants, winkeltjes, tenten op het strand zelf met zitzakken, loungebedden, etc. Het is geweldig. We lopen wat en strijken neer bij een restaurant. Daar eten we het lekkerste tot nu toe....Heerlijk..gewoon een normale kaart en je kunt alles eten wat je wilt. De biefstuk is heerlijk en zo ook de Cordon Blue. Mmmm...ook dat is wel eens even lekker. Na het eten zoeken we een leuk tentje. Overal is wel waat anders te zien of te doen. Er is live muziek, er zijn vuurshows en een tentje waar een paar trommelaars zitten. Vind ik altijd leuk, dus nemen daar een cocktailtje. Na een paar nummertjes trommelen, mogen de gasten van het tentje het ook eens proberen. Nou dat vinden Jeff en ik wel grappig, dus nemen plaats in het rijtje en krijgen een kort lesje. Erg grappig en best leuk om te doen. We bedanken en hoppen verder naar een ander tentje. We kiezen er 1 die helemaal vol zit. Allemaal zitzakken op het strand, housemuziek aan, mensen die aan waterpijpen zitten te lurken, chinezen die zitten te gokken met grote sigaren in hun mond. Echt van alles te zien. Hier drinken we een paar cocktails. Erg gezellig. Wel zijn we een beetje geslacht van de trip van vanochtend en hebben de biertjes van vanmiddag ook goed werk gedaan...die zitten bij mij in mijn knieen, dus blijven wel ff hangen, maar niet te lang. Morgen kunnen we rustig opstaan en relaxen, dus morgen zal het wel wat later worden. We kunnen ons hier in ieder geval vermaken en niet te zuinig ook, dus dat gaan we de komende 4 dagen dan ook zeker doen....