Dagje relaxen

8 juni 2017 - Boracay, Filipijnen

Vandaag is dan echt onze eerste relaxdag aangebroken. De zon schijnt, dus dat is al 1 pluspunt. We ontbijten in het hotel en gaan dan richting strand. Daar vinden we al snel een plekje om te zitten...gelijk een mannetje naast je bedje. Oh ja...toeristisch eiland, dus moeten betalen voor de bedjes. Omdat we nu zoveel van de Filipijnen hebben gezien en het overal super goedkoop is, schrikken we van de prijs. Het is maar een tientje in euro's, maar dat zijn prijzen die we hier nog niet zoveel gehoord hebben.

Maar goed, we blijven liggen. In tegenstelling tot de andere mensen, want die kiezen er allemaal voor om op het zand te gaan zitten. We zien veel om ons heen, want je kunt hier namelijk van alles doen. Suppen, kanoen, parasailen, op een banaan, jetskieen, noem het op...hier kan het. Wij doen...helemaal niets. We zijn blij dat we gewoon even kunnen zitten. Na 2 uurtje hangen op het strand besluiten we een full body massage te nemen. Dat is zeker 2 meter lopen, want gebeurd hier allemaal op het strand. Een overdekt stukje strand met ligbedden met matrassen erop. Voor Jeff is het de eerste keer, dus weet niet wat hij er van moet verwachten. Nou...hij heeft geluk. Hij heeft een vrouw die het al 50 jaar doet, dus de massage is met ellebogen en alles. Ik hoor dus alleen maar oeh....en ahhh.... en au naast mij. Soms een lach uitbarsting...Hahaha. Uiteindelijk is het wel een lekkere massage en worden we wel een uur onder handen genomen. Vanaf dat moment dus dik in de massage olie. Lekker...het is lekker heet, dus dan kan de zon lekker inbranden. We zijn voor ons doen nog niet zo heel bruin, dus ik vind het niet zo erg.

We drinken en eten die middag wat op het strand en gaan om 4 uur richting het hotel. Er is hier in de avond van alles te doen, dus om ervoor te zorgen dat we niet om 9 uur in slaap vallen, gaan we nu even een uurtje liggen. Dan houden we het vanavond  langer vol. En de olie is al aardig ingebrand, dus even geen zon kan geen kwaad.

In de avond laten we ons door een elektrisch karretje naar een winkelcentrum brengen. Daar heb je allemaal kleine winkeltjes en eettentjes. We wandelen op ons gemak wat rond en gaan dan op zoek naar een restaurantje. Uiteindelijk belanden we weer in het restaurant waar we de dag ervoor ook gegeten hebben. Het was heerlijk, dus waarom niet. Daar is deze keer ook live muziek. Goede band die van alles wat speelt, van de Stones tot moderne muziek, dus goed vermaak. We worden direct welkom geheten door (zo blijkt later) de Zuid-Afrikaanse manager van de toko. Hij is net aangekomen en heeft al een aardig bakkie op. Hij vind dat de rest van de tent ook maar dronken moet worden en laat dus hele ladingen shotjes aanrukken. Dus wij gooien een stuk of 10 shotjes naar binnen en drinken tussendoor bier en cocktails. Als het doel is: dronken naar huis...zullen wij de beste man niet teleurstellen. Het is erg gezellig..we zingen mee en uiteindelijk zing ik nog een liedje met de band mee. Ook leuk. Zo blijven we zitten tot sluitingstijd en waggelen op ons gemak weer naar het hotel. Lekker naar bed...genoeg weer voor vandaag.