Van Cebu naar Tagbilaran, Bohol

30 mei 2017 - Tagbilaran, Filipijnen

We schieten, gewoon na zowat een hele dag slapen, om half 7 in de ochtend wakker. We voelen ons al een stuk beter, maar wel een beetje weeig. Dat is ook niet gek, want hebben ondertussen ook niet meer gegeten. We hebben ontbijt in het hotel, dus hopen dat we in ieder geval een broodje kunnen eten.... Nee helaas, wel witte rijst, bami, worsten, vis, zeewier en weet ik veel wat voor bende, maar zien niets wat lijkt op ontbijt. Natuurlijk snap ik ook wel dat we geen verse witte puntjes zullen vinden met daarnaast een pot Calve pindakaas en Venz hagelslag, maar toch... Het wordt uiteindelijk getoaste broodjes met boter en suiker. Voor onze staat van lichaam is dat eigenlijk wel prima, lekker droog. Misschien helpt het.

We stappen na  het ontbijt in een taxi naar de pier waar onze ferry vertrekt naar Tagbilaran op het naastgelegen eiland Bohol. Daar aangekomen zien we een drukte van jewelste en wel 10 verschillende ferry kantoren waar je tickets kunt kopen. Gelukkig had ik al even op internet gezocht en herken ik de firma OceanJet. Is wat grotere maatschappij. Die kiezen we, want we kijken om ons heen en zien ferry's liggen die na 1963 nooit meer een onderhoudsbeurt hebben gehad. En aangezien wij niet levensmoe zijn, doen we dat maar ff niet. We kunnen voor 4 euro ook nog kiezen voor business class, dus waarom niet (al hebben we werkelijk geen idee wat dat betekent). Dus daar een ticket, toen door een poortje de terminal in, daar weer een loketje: betaling terminal fee, volgende loketje: inchecken personen, volgende loketje: inchecken bagage...tsjongejonge, als ik voor elk loketje maar 1 meter hoef te lopen, waarom zit dat dan niet gewoon in 1 loketje?! Maar goed...het zal wel. We hoeven maar een half uurtje te wachten en kunnen dan onze boot op. In de terminal is van alles te zien. Er zit een bandje muziek te spelen en er lopen allerlei mannen en vrouwen in de rondte die massages geven. Onze boot is wel nieuw en ziet er een stuk veiliger uit. In de boot zitten we inderdaad business class. Oftewel apart van de rest, met airco, ruime stoelen en kunnen we een filmpje kijken. We hebben dit samen met 3 andere mensen, dus lekker de ruimte. De tijd vliegt en zijn eigenlijk een beetje teleurgesteld dat we de film niet af kunnen kijken.

We nemen een taxi naar het hotel. Het weer is nog goed, dus snel een bikini en zwembroek aan en hop, in het zwembad. Daar zitten we dan ook de rest van de middag. Het is een mooi hotel, nette bedjes, een infinity pool, nette kamer, dus echt prima.

Rond 7 uur kleden we ons om, om even naar het stadje te gaan. We houden weer een tricycle aan, want dat zijn we nu gewend, alleen als we in het 'bakje' willen stappen, zien we dat je in deze maar aan 1 kant kunt zitten en dus niet tegenover elkaar. Jullie raden het al....dat past dus nie. De chauffeur zegt dan ook.... 'Nee, niet naast elkaar, zij moet bij mij achterop'. Hahaha, welja. Achterop bij de chauffeur op een motor met twee benen aan 1 kant, het moet niet gekker worden. Maar goed, ik ben de beroertste niet, dus daar zit ik dan, malle eppie achterop. In het stadje is het druk...heel druk. We worden direct omsingeld door kinderen en andere straatschoffies en houd bij voorbaat mijn tasje al wat beter in de gaten. Op zich zijn we niet zo bang uitgevallen, maar hebben er niet echt zin in. We zien een mall en besloten daar maar naar binnen te gaan. Goed verlicht, beveiliging. Prima. Daarbinnen zijn allerlei kleine winkeltjes en kan ik mij niet inhouden....ik koop twee paar Havaianas voor welgeteld 3 euro.... Alle twee de paar he voor 3 euro...Dat is nog eens een koopje. Ik heb de echte, maar deze Filipijnse zijn van betere kwaliteit. Na een klein rondje gelopen te hebben, besluiten we toch maar terug te gaan naar het hotel. De winkels om ons heen sluiten en dan is het eigenlijk de tijd om weg te gaan. Ik wilde wat foto's maken van de straatjes, de drukte op straat en de armoede die hier heerst, maar durfde eerlijk gezegd mijn telefoon niet uit mijn tas te halen. Ga ik nog doen, maar andere keer.

Nu in het hotel aan de hotelbar aan het zwembad. Best ok!! Morgen weer een tour du jour op het programma. Dit keer weer wat heel anders! Zin in...weltrusten alvast!

1. Peef:
    30 mei 2017
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan flubjemis wel de foto van jou achterop . Weer genoten van jullie belevenissen. Fijn dat jullie weer wat opgeknapt zijn. Groetjes
  2. Peef:
    30 mei 2017
    oh zie nu de foto!!! Verstopt onder het kopje laatst geplaatste foto haha, moet ook niet op mijn telefoon lezen en bekijken!
  3. Monique:
    31 mei 2017
    whaaahahaha fantastisch wat zal je een bekijks hebben gehad op tricycle ;-) stonk die niet naar de zweet whaaaa
    Echt gaaf uitzicht vanuit jullie zwembad hoor super gaaf!! Genietse en tot schrijfs xxx
  4. Irene:
    31 mei 2017
    Heerlijk leesvoer geef je ons en super trots dat je de baan hebt , veel plezier samen en we horen weer van jullie willem en Irene xx